چیلر چیست؟

چیلر های صنعتی در کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند که در آن از آب سرد یا مایع در تجهیزات فرآوری شده استفاده می شود. معمولاً برای خنک کردن محصولات و ماشین آلات ، از چیلرهای آب در بسیاری از کاربردهای مختلف از جمله قالب تزریق ، ابزار و برش قالب ، مواد غذایی و آشامیدنی ، مواد شیمیایی ، لیزرها ، ابزارآلات ، نیمه رساناها و موارد دیگر استفاده می شود.

عملکرد یک چیلر صنعتی انتقال حرارت از یک مکان (معمولاً تجهیزات پردازش یا محصول) به مکانی دیگر (معمولاً هوای خارج از تأسیسات تولید) است. استفاده از آب یا محلول آب / گلیکول برای انتقال گرما به داخل و از چیلر که ممکن است نیاز به چیلر فرآیند برای داشتن مخزن و سیستم پمپاژ داشته باشد بسیار رایج است. صرف نظر از صنعت و فرآیند ، اطمینان از خنک شدن کافی برای بهره‌وری و صرفه جویی در هزینه بسیار مهم است.

چیلر چگونه کار می کند؟

در اکثر برنامه های خنک کننده فرایند ، یک سیستم پمپاژ آب خنک یا محلول آب / گلیکول را از چیلر به داخل فرآیند می کند. این مایع خنک گرما را از فرایند خارج کرده و مایع گرم به چیلر باز می گردد. آب فرآیند وسیله ای است که با استفاده از آن گرما از فرآیند به چیلر منتقل می شود.

چیلرهای فرآیند حاوی یک ترکیب شیمیایی هستند ، به نام مبرد. مبرد و کاربردهای مختلفی بسته به دمای مورد نیاز وجود دارد اما همه آنها بر روی اصل اساسی فشرده سازی و تغییر فاز مبرد از یک مایع به یک گاز و به مایع کار می کنند. این فرآیند گرم کردن و خنک کننده مبرد و تغییر آن از یک گاز به مایع و مجدداً چرخه تبرید است.

چرخه تبرید با مخلوط مایع و گاز کم فشار وارد تبخیر کننده آغاز می شود. در تبخیر کننده ، گرما از محلول آب یا محلول آب / گلیکول مبرد را جوش می دهد ، که آن را از یک مایع کم فشار به یک گاز کم فشار تبدیل می کند. گاز کم فشار وارد کمپرسور می شود و در آنجا فشرده می شود تا گاز پر فشار وارد شود. گاز پر فشار وارد کندانسور می شود که در آن هوای محیط یا آب کندانسور گرما را از بین می برد تا آن را به یک مایع با فشار زیاد خنک کند. مایع با فشار بالا به شیر انبساط حرکت می کند ، که کنترل می کند چه مقدار مبرد مایع وارد تبخیر می شود ، در نتیجه دوباره چرخه تبرید را آغاز می کند.

دو نوع کندانسور وجود دارد که در چیلرها مورد استفاده قرار می گیرند. هوا خنک و آب خنک. کندانسور خنک کننده هوا از هوای محیط برای خنک کردن و چگالش مبرد گرم مبرد به یک مایع استفاده می کند. می تواند در داخل چیلر قرار داشته باشد و یا از راه دور در خارج واقع شود ، اما در نهایت گرما را از چیلر به هوا رد می کند. در یک خازن با آب خنک ، آب یک برج خنک کننده سرد شده و مبرد را خنک می کند.

چه چیلر برای روند شما بهترین کار را دارد؟

سیستم های چیلر از نظر اندازه و طراحی بسیار گسترده ای دارند و به عنوان واحدهای چیلر کوچک ، موضعی یا قابل حمل برای کاربردهای کوچکتر یا چیلرهای مرکزی بزرگ که به منظور فراهم کردن سرمایش برای کل فرایندها در دسترس هستند ، در دسترس هستند.

اگر شما علاقه مند به جزئیات بیشتر در مورد بهترین راه حل خنک کننده برای درخواست خود هستید ، با یک متخصص مراقبت های حرارتی تماس بگیرید.