اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید ، هیچ چیز بهتر از خنک نگه داشتن سیستم تهویه مطبوع نیست. اما دقیقاً چگونه کار می کنند؟

در اینجا ما سعی داریم به همین سؤال پاسخ دهیم و به بررسی انواع سیستم های AC بپردازیم. از آنجا که گرمایش ، تهویه و تهویه هوا (HVAC) یک رشته مهندسی بسیار پیچیده است ، باید توجه داشته باشیم که این یک راهنمای جامع نیست و باید به عنوان یک مرور مختصر در نظر گرفته شود.

تهویه هوا چگونه کار می کند؟

به طور خلاصه ، آنها درست مثل یخچال آشپزخانه متوسط ​​شما کار می کنند. فناوری موجود در هر دو سیستم تهویه مطبوع و یخچال ها دقیقاً یکسان است - چرخه تبرید.

سیستم هایی که از این چرخه استفاده می کنند از مواد شیمیایی مخصوصی به نام مبرد (آب در برخی سیستم ها) برای جذب و یا آزاد شدن انرژی برای گرم کردن یا خنک شدن هوا استفاده می کنند. هنگامی که این مواد شیمیایی توسط کمپرسور واحد AC فشرده می شوند ، مبرد حالت گازی را به مایع تغییر می دهد و گرما را در کندانسور آزاد می کند.

هنگام خنک کردن یک فضای ، این فرایند در خارج از فضای مورد نظر رخ می دهد. این فشار بالا ، اکنون هوای خنک به واحد داخلی پمپ می شود و با استفاده از شیر انبساط سیستم به گاز باز می گردد.

همانطور که از نام آن پیداست ، باعث می شود مایع مبرد به شکل گاز بازگردد. با افزایش مبرد مبدل ، آن را در گرما "می خورد" و باعث خنک شدن هوا در فضای مورد نظر در اواپراتور سیستم AC می شود.

این گاز در حال حاضر منبسط شده و "گرم" بیشتر به کمپرسور سیستم منتقل می شود و چرخه دوباره از نو شروع می شود.

برای تجسم این موضوع ، از اسفنج به عنوان مبرد و آب به عنوان "گرما" فکر کنید. هنگامی که شما یک اسفنج sodden (کمپرسور و کندانسور) را فشار می دهید ، آب به بیرون رانده می شود و گرایش به قیاس ما آزاد می شود. هنگامی که اسفنج را رها کردید (شیر انبساط و اواپراتور) آن را منبسط می کند و می تواند در قیاس ما آب یا گرمای بیشتری جذب کند.

زیربنای اصلی این چرخه اصول علمی ترمودینامیک ، قانون بویل ، قانون چارلز و قوانین گای لوساک است.

در درجه اول این واقعیت است که "مایع در داخل گاز استخراج می شود یا گرما را از محیط اطراف خود بیرون می کشد." - تهویه مطبوع و گرمایش گودمن.

به این معنا ، AC و یخچال ها با "جابجایی" یا "پمپاژ" انرژی از یک مکان به مکان دیگر کار می کنند. در اکثر موارد ، واحدهای AC "گرما" را از اتاق ، محل کار یا منزل شما منتقل می کنند و آن را درون هوای بیرون خانه یا محل کار خود می ریزند.